Otwarte warsztaty nowocyrkowe

Jeżeli masz dosyć nudy i nie wiesz, co zrobić z nadmiarem wolnego czasu, to zapraszamy na otwarte warsztaty kuglarskie, gdzie dowiecie się, czym jest Nowy Cyrk, poznacie i spróbujecie różnych dyscyplin żonglerskich i ekwilibrystycznych. W ramach zajęć spotkacie się z żonglerką piłkami, maczugami, chustkami, manipulacją rekwizytami cyrkowymi (poi, hula hoop, kije), jazdą na monocyklu, modelowaniem baloników. Ponadto odbywać się będą zajęcia z improwizacji ruchowej oraz posługiwania się sprzętami używanymi do pokazów tańca z ogniem. Zapraszamy młodzież i dorosłych do wspólnych treningów, wymiany doświadczenia, nauki i zabawy. Zajęcia są darmowe, wystarczy przynieść dużo energii. Prowadzą je doświadczeni artyści z kolektywu artystycznego Freakus.
 
Pierwsze spotkanie 13.09.2016 r. (wtorek) godzina 16.30.
Zajęcia odbywają się w
każdy wtorek, w godz. 16.30-18.30.
Zapraszamy! Wstęp wolny.
Charakter zajęć: otwarty

Miejsce: Spodki, ul. św. Rocha 14
Informacje: Dział Organizacji Imprez Kulturalnych, nr tel. 85 744 68 63
e-mail: imprezy@woak.bialystok.pl
 
 
Tematem pierwszych spotkań będzie żonglerka.
Wprowadzenie do żonglerki – podstawy żonglowania piłkami i chustkami. Dowiecie się, jaki pozytywny wpływ ma żonglerka na koordynacjęruchową oraz na rozwój osobisty. Żonglowanie kojarzy się zwykle z cyrkiem lub jakimś ulicznym przedstawieniem. Najczęściej jest zabawą, rozrywką, sposobem na zabicie nudy czy zaimponowanie znajomym. Jednak nikt nie zastanawiał się pewnie nad tym, że żonglerka może pomóc w nauce i korzystnie wpływać na pracę i rozwój mózgu.

Korzyści:
  • Aktywizacja półkul mózgowych - żonglowanie to wspaniała metoda do "rozruszania" i aktywowania obu półkul mózgowych; jest to bardzo potrzebne do efektywnej pracy i wykorzystywania całego mózgu (wiedza z dwóch półkul mózgowych).
  • Rozwój koordynacji wzrokowo-ruchowej - żonglowanie doskonale rozwija koordynację, która jest potrzebna do nauki pisania, czytania, a także do ćwiczeń fizycznych (sport, muzyka, taniec).
  • Modele i strategie uczenia się - żonglowanie pokazuje nam, jak się uczyć (nabywanie nowych kompetencji, umiejętności) - to m.in. modele uczenia się: krok po kroku, uczenia się na błędach, rozkładania problemów na czynniki pierwsze.
  • Pomoc dla dzieci dyslektycznych i dotkniętych ADHD - żonglowanie pomaga w rozwijaniu koncentracji, uwagi, aktywizuje obie półkule mózgowe, nie zawsze jednakowo funkcjonujące w przypadku tychże dolegliwości.
  • Rozwój umiejętności komunikacji i współpracy z innymi.
  • Przełamywanie barier, integracja - żonglowanie znosi bariery pomiędzy żonglującymi (uczenie się od innych, pomaganie innym), integruje i scala zespół klasowy (czy też osoby z różnych klas).
  • Rozwój cierpliwości, determinacji i uporu w dążeniu do celu - nie ma drogi na skróty; żonglowanie uczy, że tylko ciężka praca i wytrwałość w podjętej pracy daje efekty.
  • Jednakowa praca i ćwiczenie obydwu rąk, równowaga obu stron ciała - żonglowanie daje możliwość ćwiczenia dominującej i niedominującej ręki oraz rozwija równowagę obu stron ciała.
  • Rozwój refleksu, poczucia rytmu, postawy i równowagi ciała - żonglowanie to wspaniały trening szybkości i rozgrzewka przed ćwiczeniami wymagającymi koordynacji (np. sport, gra na instrumencie, taniec). 

 

[ powrót ]